ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

 

 

ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΟΥΜΕΝΩΝ ΤΡΟΧΟΣΠΙΤΩΝ 02/08/2021

210802 E 2159_2021 κοιν αρθ 83 Ν 4821-21 εκπομπες τροχόσπιτων


ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΕΙΔΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΓΙΑ ΕΠΙΒΟΛΗ ΤΕΛΟΥΣ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗΣ 27/07/2021

210726 Ε 2156_2021 κοιν άρθ 52 Ν 4818-21 κατάργηση επιτροπής


ΥΠΕΝΘΥΜΙΣΗ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΙΚΩΝ ΕΓΓΡΑΦΩΝ 10/08/2021

210810 ΔΤΔ Α 1068375_2021 ηλεκτρονική υποβολή υποστηρικτικών εγγράφων διασάφησης


ΝΕΕΣ ΕΞΑΓΩΓΙΚΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ 4/08/2021

ΕΓΓΡΑΦΟ Αρ.Πρωτ. 99. 2-08-2021


ΝΕΕΣ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΜΕΝΕΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ,ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΣΤΟΝ ΝΟΜΟ ΤΟΥ ΦΠΑ 26/07/2021

Σχετ. ΦΕΚ 124Α-e-commerce

N. 4818-2021 ΦΠΑ


ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΤΩΝ ΟΡΙΩΝ ΤΗΣ ΕΛΕΥΘ. ΖΩΝΗΣ ΣΤΟ ΕΜΠΟΡ. ΛΙΜΑΝΙ ΤΟΥ ΙΚΟΝΙΟΥ 22/07/2021

Σχετ.ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΟΡΙΩΝ Ε.Ζ. ΠΕΙΡΑΙΑ

21-07-2021 ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΟΡΙΩΝ ΕΛΕΥΘΕΡΑΣ ΖΩΝΗΣ ΠΕΙΡΑΙΑ (ΦΕΚ Β’ 3040)_compressed

21-07-2021 – ΣΧΗΜΑΤΙΚΗ ΕΠΕΙΚΟΝΙΣΗ ΤΗΣ ΕΠΕΚΤΑΣΗΣ ΤΗΣ ΕΛΕΥΘ ΖΩΝΗΣ


ΒΙΒΛΟΣ ΨΗΦΙΑΚΟΥ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΣΤΙΣΜΟΥ 2020-2025  9/07/2021

ΒΙΒΛΟΣ ΨΗΦΙΑΚΟΥ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΥ 2020-2025

Τελωνειακά Βίβλου ψηφιακού μετασχηματισμού


ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΕΛΩΝΕΙΑΚΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΣΤΑ ΓΑΛΛΟΑΓΓΛΙΚΑ ΣΥΝΟΡΑ 8/07/2021

ΔΙΑΒΙΒ.σχετ. ΔΙΕΛΕΥΣΗ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΩΝ Ε.Ε προς ΑΓΓΛΙΑ και αντιστρό\

Διευκρινιστικές οδηγίες για τις διενεργούμενες τελωνειακές διατυπώσεις


 

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΛΑΖ. ΚΑΝΑΒΟΥΡΑ ΣΤΟ WEBINAR ΤΗΣ ΓΑΛΛΙΚΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ 2/07/2021

WEBINAR 30.06.2021

Συμμετοχή Λ.ΚΑΝΑΒΟΥΡΑ σε ΠΑΝΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΤΗΛΕΔΙΑΣΚΕΨΗ


ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΓΕΝ.Δ/ΝΣΗΣ ΤΕΛΩΝΕΙΩΝ ΓΙΑ e-commerce & ΔΕΤΕ 2/07/2021

ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ e-commerce

ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ_ΓΙΑ_ΤΗΝ_ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ_ΥΠΟΒΟΛΗ_ΤΗΣ_ΑΙΤΗΣΗΣΗ_ΔΕΤΕ-3-2

ΔΙΑΒΙΒΑΣΤΙΚΟ ΕΓΚΥΚΛΙΩΝ της ΑΑΔΕ


 

Κοινοποίηση του Εκτελεστικού Κανονισμού (ΕΕ) 2021/852 της Επιτροπής της 27ης Μαΐου 2021 30/06/2021 

Κοινοποίηση Εκτ.Κανονισμού


Ενσωμάτωση των Ελέγχων Αξιοπιστίας στο TARIC. 28/06/2021

TARIC-Ενσωμάτωση Ελέγχων Αξιοπιστίας


Έγγραφο της Ο.Ε.Τ.Ε. προς τη Διοίκηση του Ε.Β.Ε.Π για την απίστευτη καθυστέρηση προώθησης του νέου Νόμου περί Εκτελωνιστών. 23/06/2021

Προς το ΕΒΕΠ (23.06.21)

ΔΙΑΒΙΒΑΣΤΙΚΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΕΒΕΠ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΦ. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ


Σε συνέχεια της υπ’αριθ.62/11.06.2021 επιστολής Ο.Ε.Τ.Ε.

23/06/2021

Κ.ΜΟΥΡΤΙΔΗΣ-Αρ.Πρωτ.66


Από 1/07/2021 νέες τελωνειακές ηλεκτρονικές ρυθμίσεις για τα μικρο-αντικείμενα μεχρι €150

23/06/2021

Προς τους Ομ.Συλλόγους (προσχέδιο εγκυκλίου)


Σε συνέχεια της υπ’αριθ.62/11.03.21 επιστολής Ο.Ε.Τ.Ε.  14/06/2021

Κ.ΜΟΥΡΤΙΔΗΣ-Αρ.Πρωτ.62


ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ 

Λόγω αναβάθμισης (…γενικά) του Εθνικού Ηλεκτρονικού Συστήματος, μετά από έγκυρη πληροφόρηση από τη Γ.Γ.Π.Σ., σας ενημερώνουμε ότι

σήμερα Δευτέρα κι ενδεχομένως και αύριο Τρίτη (7 & 8 Ιουνίου 2021)

δεν θα υπάρχει δυνατότητα ηλεκτρονικών πληρωμών. Μας διαβεβαίωσαν ωστόσο ότι καταβάλλονται προσπάθειες το πρόβλημα να διευθετηθεί το συντομότερο δυνατόν κι εν τω μεταξύ έχει δοθεί εντολή στα Τελωνεία για χρήση της εφεδρικής διαδικασίας.

Εκ του Προεδρείου της Ο.Ε.Τ.Ε.


 

ΔΑΣΜΟΛΟΓΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ ΟΡΙΣΜΕΝΩΝ ΕΙΔΩΝ ΜΕ ΤΗΝ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΤΟΥΣ ΟΝΟΜΑΣΙΑ 20/05/2021

Πρός διευκόλυνση των συναδέλφων Εκτελωνιστών, παραθέτουμε στη συνέχεια (κατ΄αλφαβητική σειρά), Δασμολογική Κατάταξη αρκετών, πολυ-εισαγόμενων και πολυ-εξαγόμενων, αγαθών, όπως αυτά έχουν ανακοινωθεί απο την αρμόδια Υπηρεσία της ΑΑΔΕ κι είχε την καλοσύνη να μας τα προωθήσει συγκεκριμένος επιμελής και πολυμαθής φίλος Συνάδελφος:

ΔΑΣΜΟΛΟΓΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ ΟΡΙΣΜΕΝΩΝ ΕΙΔΩΝ ΜΕ ΤΗΝ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΤΟΥΣ ΟΝΟΜΑΣΙΑ


Ενεργοποίηση νέου μηνύματος απελευθέρωσης κατά την εισαγωγή εμπορευμάτων 10/05/2021

Κοινοποίηση Απόφασης ΑΑΔΕ

e_2091_2021ada


Για επανείσπραξη των αχρεωστήτως καταβληθέντων στα τελωνεία.

Προκειμένου να ακολουθηθεί η διαδικασία επιστροφής ποσών που καταβλήθηκαν αχρεωστήτως στα τελωνεία, απαραίτητη είναι η συμπλήρωση και αρμόζουσα υποβολή του ακόλουθου εντύπου.

Aitisi_REM_REP_


Νέο εργασιακό νομοσχέδιο 19/04/2021

ΝΕΟ ΕΡΓΑΣΙΑΚΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ (ΟΕΤΕ)


Ηλεκτρονικές εξελίξεις-Κεντρικός Εκτελωνισμός 12/04/2021

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ Αρ.Πρωτ.33


Ηλεκτρονικές εξελίξεις-Κεντρικός Εκτελωνισμός (Συνέχεια)

ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΤΙΚΟ ΕΓΓΡΑΦΟ


Ηλεκτρονική αίτηση EORI  05/04/2021

2021 ΔΤΔ Γ 1026874 ηλεκτρονική αίτηση EORI

 

Την τελευταία κρίσιμη 20ετία, υπήρξαν πολλές καίριες και κατά κανόνα επιτυχημένες δραστηριότητες της ΟΕΤΕ, προς ενίσχυση, καθιέρωση κι αναγνώριση των επαγγελματικών και θεσμικών επιδιώξεων του Κλάδου μας.

Η παραμονή σε ισχύ του περίφημου Αρ.5 του Καν.2913/92 (δηλ. του προηγούμενου Κοινοτικού Τελωνειακού Κώδικα), έδωσε πολλές ανάσες στους Ευρωπαίους Εκτελωνιστές και κατ’ εξοχήν στους Έλληνες, διότι κρατήθηκε σε ενεργά και ισχυρά πλαίσια, το καθεστώς λειτουργίας των Επαγγελματιών Συναδέλφων, στα όρια που επέτρεπε ο Ν.718/77. Τούτο οφείλεται σχεδόν αποκλειστικά, στη δράση και την αντίστοιχη πειθώ που ανέπτυξε η Διοίκηση της ΟΕΤΕ στα Κοινοτικά Όργανα και κυρίως στο Ευρωκοινοβούλιο (1998-1999).

Έτσι πορευτήκαμε επαγγελματικά-θεσμικά μέχρι το 2013, όταν ψηφίσθηκε και καθιερώθηκε νέο καθεστώς λειτουργίας του επαγγέλματός μας, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο Νέο Κοινοτικό Ενωσιακό Κώδικα, Καν.952/13.

Δυστυχώς όμως, μεσολάβησαν τα γνωστά και απεχθή μνημόνια, που κατά την περίοδο της οικονομικής κρίσης έδωσαν όπλα και προφάσεις στους εχθρούς κι ανταγωνιστές του Κλάδου μας (κυρίως του χώρου της ταχυμεταφοράς), για να επιβάλλουν, με την παγκόσμια και πανευρωπαϊκή δύναμη που διέθεταν, τον σφαγιασμό και την αποδυνάμωση της εκτελωνιστικής παρουσίας στους παραδοσιακούς χώρους άσκησης του επαγγέλματός μας.

Αποκορύφωμα της αντι-εκτελωνιστικής «εκστρατείας», υπήρξε το κεφάλαιο Ε΄, του Ν.4093/12, με τον οποίο αποψιλώθηκε από τα υποτιθέμενα «προνόμιά μας» ο Εκτελωνιστικός Νόμος. Την ίδια ώρα, δόθηκαν (κι εξακολουθούν να δίνονται), απίστευτα προνόμια, μέσω χαριστικών δημοσιονομικών διατάξεων, στους γνωστούς ανταγωνιστές και θανάσιμους εχθρούς μας, οι οποίοι διαθέτουν κάλυψη και ανοχή από τα γνωστά Πανευρωπαϊκά κι Εθνικά Κέντρα, διάλυσης των παραδοσιακών και ιδιαίτερα χρήσιμων, στον δημόσιο κι ιδιωτικό τομέα, επαγγελμάτων.

Ακόμα όμως και μέσα σ’αυτόν τον αντι-εκτελωνιστικό ορυμαγδό, καταφέραμε να εγκαταστήσουμε στις Διατάξεις του Νέου Κώδικα, τον, για πρώτη φορά αναγνωρισμένο, σε σύγχρονο Κοινοτικό κείμενο, θεσμό του Τελωνειακού Αντιπροσώπου (Τ.Α.), Αρ.18, Καν.952/13. Και τούτο μάλιστα (όπως αναφέρεται στο Αρ.3 αυτού του Κανονισμού), με δυνατότητα επιλογής ΕΘΝΙΚΩΝ ΚΡΙΤΗΡΙΩΝ, κατά Κράτος Μέλος, ως προς το ποιοι θα έχουν τη δυνατότητα να διεκπεραιώνουν τελωνειακές εργασίες εντός της Εθνικής τους Επικράτειας.

Έπρεπε όμως να ξεκαθαρισθεί κι ο τρόπος εφαρμογής των προβλεπόμενων στην παρ.3, Αρ.18, Καν.952/13…

Αρκετά πριν (συγκεκριμένα στις 11/05/2009), ο τότε Πρόεδρος της CONFIAD, συναδ. Γ. Ζωγράφος, καλείται από την αρμόδια Δ/νση της TAXUD στην COMMISSION, μαζί με τον τότε Πρόεδρο της CLECAT, Dr F. Carmo όπου τους ανακοινώνεται ότι εάν συμφωνήσουν CONFIAD με την CLECAT) σε μια κοινή ΠΡΟΚΑΤΑΡΚΤΙΚΗ ΔΗΛΩΣΗ-(PRELIMINARY STATEMENT), ως προς τα Κριτήρια Επάρκειας των μελλοντικών (Εκτελωνιστών)-Τελ.Αντ/πων, τότε η TAXUD είναι διατεθειμένη να καταχωρήσει αυτά τα κριτήρια ως προϋπόθεση πιστοποίησης Ευρωπαίου Τελ/κου Αντ/που. Διαφορετικά, το συγκεκριμένο σημείο του Κώδικα θα παραμείνει ως έχει και σαν Τ.Α. θα εμφανίζεται ο (κυριολεκτικά)… οιοσδήποτε εξουσιοδοτημένος από Οικονομικό Φορέα, Ευρωπαίος νομοταγής πολίτης.

Φυσικά η πρόταση της TAXUD, αυτή την ιστορική ημέρα, έγινε αποδεκτή και οι CONFIADCLECAT…στρώθηκαν στη δουλειά για να εμφανίσουν Κοινή Θέση στην COMMISSION.

Επί δύο περίπου χρόνια, διεξήχθησαν απίστευτες διεκδικητικές μάχες, στο τέλος των οποίων, ικανοποιημένη βγήκε η CONFIAD με επικεφαλής την ΟΕΤΕ.

Η ΚΟΙΝΗ ΠΡΟΚΑΤΑΡΚΤΙΚΗ ΔΗΛΩΣΗ, υπεβλήθη στην Taxud η οποία την έκανε αποδεκτή και μας συνέστησε να απευθυνθούμε στη CEN για να διαμορφώσουμε ένα Πρότυπο Επάρκειας για τον Ευρωπαίο Τελ.Αντιπρόσωπο.

Μετά την πρώτη επικοινωνία, με τον τεράστιο αυτό Πανευρωπαϊκό Οργανισμό (τη CEN-ELEC στις Βρυξέλλες), συμφωνήθηκε η Γραμματειακή κι εργασιακή διεκπεραίωση να δοθεί στην AFNOR (δηλ. τον Γαλλικό…ΕΛΟΤ).

Στη διαμόρφωση του Προτύπου Επάρκειας, συμμετείχαν 17 Ευρωπαϊκές Χώρες. Τον δικό μας ΕΛΟΤ εκπροσώπησε (ως Εθνικός αντιπρόσωπος και όχι Κλαδικός), ο συναδ. Γ. Ζωγράφος, ο οποίος συμμετείχε σε όλες ανεξαιρέτως τις πολύωρες και πολυήμερες συνεδριάσεις, αρκετές φορές συνοδευόμενος από τον τότε Γεν. Γραμματέα της ΟΕΤΕ, συναδ. Χαρ. Κουρκούλη και τον τότε Αντιπρόεδρο, συναδ. Στ. Αξάρη.

Δόθηκαν αμέτρητοι σκληροί αγώνες απέναντι στους Βορειο-Ευρωπαίους Εκπροσώπους, για να καθιερωθεί, εντέλει, ένα καταπληκτικό, μοναδικό κι ιδιαιτέρως αξιοποιήσιμο Εκτελωνιστικό Πρότυπο. Γερμανοί, Ολλανδοί, Σουηδοί, Φινλανδοί και κυρίως Άγγλοι, ήθελαν έναν Εκτελωνιστή ο οποίος να έχει ελάχιστες γνώσεις, ελάχιστη (εμπειρική) κατάρτιση κι ελάχιστα προσόντα, αν θέλετε, πολύ λιγότερα από έναν απλό…κλητήρα…!!…

Ο ΕΛΟΤ (δηλ. η ΟΕΤΕ) κατάφερε στο τέλος να φτιάξει ένα Πρότυπο, όχι μόνο απόλυτα προσαρμοσμένο στις Κοινοτικές σχετικές Διατάξεις (ώστε να αφοπλίσει κάθε αντιμαχόμενη πλευρά) αλλά κι ένα Πρότυπο που θα αποτελέσει για τα μελλοντικά Μέλη του Κλάδου μας, τίτλο επαγγελματικής τιμής κι υπερηφάνειας και πανίσχυρο όπλο στα χέρια των αναγνωρισμένων πλέον, Πιστοποιημένων και καθιερωμένων Ελλήνων Τελωνειακών Αντιπροσώπων. Και τούτο, γιατί μετά από 2,5 χρόνια αγώνων, το (ΕΝ 16992/17-έγκριση CEN 25.10.2016) Πρότυπο των CEN-ΕΛΟΤ, είναι στη διάθεση όλων μας και θα αποτελέσει προϋπόθεση και πρόπλασμα του Νέου Εθνικού Εκτελωνιστικού Νόμου που ήδη προωθείται.

(Το κείμενο του Προτύπου φυλάσσεται στην ΟΕΤΕ και διατίθεται από τον ΕΛΟΤ).

Σύντομα θα έχουμε ολοκλήρωση της νομοθετικής διαδικασίας για τον «Νέο» Ν.718/77, μετά την προώθηση και ψήφισή του από το Ελληνικό Κοινοβούλιο.